«Після стрімкого «розігріву» ринку відбулося не менш стрімке «охолодження». З огляду на величезну пропозицію флоту та відсутність вантажів ставки фрахту впали у 2–2,5 раза порівняно з 2023 роком і в деяких випадках є нижче довоєнного рівня. Найбільшого удару зазнав ринок річкових перевезень. Суднохідні компанії вимушені працювати з від’ємною рентабельністю заради збереження частки ринку», — йдеться у документі.
В Асоціації висловили думку, що тривалий період низьких ставок може призвести до деградації потенціалу Дунайського кластера.
«Якщо Україні знадобиться знову перенаправити експортний потік на альтернативний напрямок, відновити логістичні потужності буде складно. Дунайська логістика не може залишатися дієздатною, перебуваючи у статусі «пожежної команди», завжди готової прийти на допомогу. Допоки триває війна та зберігаються військові ризики, певна частина експорту має направлятись альтернативною логістикою для збереження спроможності України до диверсифікації експортних напрямів», — зазначили в асоціації.
Прем’єр-міністра закликали ініціювати обговорення питання підтримки Дунайського логістичного комплексу із залученням представників стивідорного сектору, суднохідних компаній, АТ «Укрзалізниця», експортерів, Українського Союзу промисловців та підприємців, Української зернової асоціації та інших.
Нагадаємо, з початку квітня Україна експортувала 3,5 млн тонн морськими шляхами. За цей період експорт через Дунай склав 456 тис. тонн.