Директор Департаменту аграрної політики, продовольства та земельних відносин Одеської ОВА Алла Стоянова звертає увагу власників паїв, що до 1 січня 2025 року вони повинні зареєструвати право власності, щоб не втратити землю.
В Україні велика кількість громадян є власниками невитребуваних земельних ділянок (паїв), на які не отримано документів, що посвідчують право на них, або які не були виділені в натурі (на місцевості). Їм варто поквапитися, щоб зберегти право на цю землю.
Нагадаємо, з 1 січня 2019 року набрав чинності Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні”, яким внесли зміни до Закону України “Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв).
Ст. 13 Закону “Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)”, визначено, що у разі, якщо до 1 січня 2025 року власник паю або його спадкоємець не оформить право власності на цю земельну ділянку, вважатиметься, що він відмовився від одержання земельної ділянки.
“Земля без власника буде вважатися невитребуваною. Такі ділянки будуть визнані безхазяйними і передадуться в комунальну власність територіальної громади, на території якої вони розташовані”, – наголосили в Одеській ОВА.
Для оформлення права власності на земельну ділянку (пай), вам необхідно здійснити такі дії:
Зареєструвати право власності можна у нотаріуса або через місцевий центр надання адміністративних послуг (ЦНАП).
Потрібно внести інформацію про ділянку в держгеокадастр.
Як це зробити?
Перший крок – звертаємося до землевпорядної організації, яка підготує необхідну документацію землеустрою та внесе відомості про Вашу земельну ділянку до Державного земельного кадастру. Далі — отримуємо Витяг з ДЗК з присвоєним кадастровим номером.
Після чого, другим кроком — звертаємось або в ЦНАП або до нотаріуса, який займається реєстрацією прав на нерухоме майно. В залежності від обраного шляху сплачуємо адміністративний збір в ЦНАП, або збір і послуги нотаріуса.
На цьому етапі уважно готуємо необхідні документи:
Оригінал і копію паспорта та ідентифікаційного номера.
Квитанцію про оплату арбітражного збору.
Витяг з Державного земельного кадастру.
Документ, який є підставою виникнення права на ділянку. Це може бути договір купівлі-продажу або дарування, свідоцтво на спадщину, рішення суду або інший документ.
Всі ці документи ви відносите в ЦНАП або нотаріуса. Держреєстратор або нотаріус дають вам на підпис заяву про реєстрацію прав. Ця заява друкується держреєстратором або нотаріусом і підписується вами на місці.
Документи розглядаються не більше 5 робочих днів. Після цього ваше право повинно бути зареєстровано, а рішення про реєстрацію розміщено на сайті Міністерства юстиції.
Після того, як право власності внесено до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, ви стаєте власником земельної ділянки. Інформаційну виписку про право власності з Держреєстру речових прав можна отримати, при необхідності, самостійно через Кабінет електронних сервісів Мін’юсту.
“Ще є час, щоб привести свої документи у відповідність, але потрібно не зволікати, а почати діяти”, – наголошує Алла Стоянова.