Хто може отримати пільги на комунальні послуги

14:07, 24 июня 2023

Багатодітні сім’ї мають право на пільги з оплати житлово-комунальних послуг.

Пільги надаються незалежно від виду житла і форми власності на нього. Про це повідомив Пенсійний фонд.

Призначаються на 12 місяців з місяця, коли таке право виникає.

50% знижка

Родинам, які виховують трьох і більше дітей, надається 50% знижка:

на оплату житла в межах норм, передбачених законодавством (21 кв. м загальної площі житла на кожного члена сім’ї, який постійно проживає у жилому приміщенні (будинку), та додатково 10,5 кв. м на сім’ю);

на користування комунальними послугами (газопостачання, електропостачання та інші послуги) і на вартість скрапленого балонного газу для побутових потреб;

на вартість палива (у разі якщо відповідні будинки не мають центрального опалення).

Пільгу можуть надати за умови, якщо розмір середньомісячного сукупного доходу сім’ї за попередні шість місяців, виходячи з розрахунку на одного члена сім’ї, не перевищує розміру доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу (у 2023 році це 3760 грн).

Які документи подати

Документом, що підтверджує право багатодітної сім’ї на пільги, є відповідне посвідчення.

На його підставі таку родину включають до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги.

Пільгу оформлюють на підставі:

заяви про надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу;

декларації про доходи сім’ї пільговика;

довідки про наявність у житловому приміщенні пічного опалення та / або кухонного вогнища на твердому паливі (у разі оформлення пільги на придбання твердого палива і скрапленого газу).

У разі звернення не за зареєстрованим, а за фактичним місцем проживання, до заяви додаються документи, що підтверджують факт проживання пільговика і членів його сім’ї за фактичною адресою (довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, договір оренди житла).

Як звернутися

Подати необхідні документи можна:

особисто, звернувшись до сервісного центру Пенсійного фонду або до уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, центрів надання адміністративних послуг;

поштою, на адресу органу Фонду;

online – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду, мобільний застосунок Пенсійний фонд чи через портал “Дія”.