Недовіра до телемарафону серед українців перевищила довіру до нього – результати опитування

11:24, 20 февраля 2024

Лише 36% українців довіряють телемарафону “Єдині новини”, тоді як 47% не довіряють йому. Про це свідчать результати опитування, проведеного Київським міжнародним інститутом соціології (КМІС) 5-10 лютого 2024 року.

Опитування КМІС проводилося 5-10 лютого серед 1202 респондентів. До вибірки не включалися жителі територій, які тимчасово не контролювалися владою України, а також опитування не проводилося з громадянами за кордоном.

“Ідея телемарафону “Єдині новини” користувалася широкою підтримкою у 2022 році, але з 2023 року простежується стабільне зниження довіри і станом на лютий на лютий 2024 року ми вперше фіксуємо негативний баланс довіри-недовіри”, – цитує соціологів РБК-Україна.

Недовіра до телемарафону серед українців перевищила довіру до нього - результати опитування

Хоча ті, хто не довіряє президенту Володимиру Зеленському, значно більш критичні до телемарафону, але і серед тих, хто довіряє Зеленському, телемарфону довіряють 48%, не довіряють – 33%.

Недовіра до телемарафону серед українців перевищила довіру до нього - результати опитування

Дещо більш критичні до телемарафону “Єдині новини” мешканці Заходу і Центру. Разом з цим фактично у всіх регіонах не більше 40% довіряють йому.

Недовіра до телемарафону серед українців перевищила довіру до нього - результати опитування
Як зазначив заступник директора КМІС Антон Грушецький, результати опитування засвідчують, що у все більшої кількості українців телемарафон “Єдині новини” викликає критичні зауваження.

“Заради справедливості потрібно зазначити, що після широкомасштабного вторгнення медіа ландшафт в Україні суттєво змінився. До вторгнення основним джерелом політичної інформації для більшості населення лишалися декілька національних телеканалів. Разом з цим у вересні 2023 року в опитуванні КМІС 77% респондентів відповіли, що зазвичай отримують інформацію з одного з інтернет-джерел (насамперед – з телеграм-каналів), а з новини на телебачення – 43% (і зрозуміло, що з них лише частина отримували саме з телемарафону “Єдині новини”)”, – сказав він.

Інші опитування КМІС показували, що телеперегляд “Єдиних новин” часто є фоновим. Тобто насправді не так багато українців отримують інформацію з “Єдиних новин”.

“Утім, посилення громадського запиту на переформатування телемарафону не варто лишати осторонь і тим більше ігнорувати. Ще два місяці тому баланс довіри-недовіри “Єдиним новинам” був позитивний, зараз – уже негативний. Утім, і зараз ще є простір для рішень, які би задовольнили громадськість і дозволили трансформувати діяльність телемарафону у формат, який буде більш релевантним поточній внутрішній та зовнішній ситуації”, – додав соціолог.