ОКСАНА РЕШЕТНЮК: “МРІЄМО ПРО ТАКИЙ ЦНАП, ДЕ ЛЮДИНА ЗМОЖЕ ОТРИМАТИ АБСОЛЮТНО УСІ ПОСЛУГИ”

10:42, 06 февраля 2023
Центр надання адміністративних послуг Арцизької територіальної громади у місті Арциз успішно функціонує майже 10 років. Усі ці роки очолює ЦНАП амбіційний та креативний керівник — Оксана Решетнюк.

— Пані Оксано, розкажіть трохи про себе, що передувало Вашій роботі у Центрі?
— Родом я з м. Ананьїва Одеської області. Там навчалася у Ананьївському технікумі за спеціальністю «Бухгалтер сільськогосподарських підприємств», потім закінчила Одеський національний політехнічний університет та після навчання повернулася до рідного міста. Працювала в Ананьївській районній адміністрації. А в 2011 році переїхала до Арциза. Свою трудову діяльність тут розпочала у відділі освіти, молоді та спорту Арцизької райдержадміністрації економістом, пропрацювала рік, потім запропонували перейти до райдержадміністрації у відділ економіки. А у 2013 році отримала запрошення взяти участь у конкурсі на посаду начальника Центру адміністративних послуг Арцизької РДА. Конкурс тоді проходив у Одесі.

– Розкажіть, будь ласка, історію формування Центру надання адміністративних послуг у м. Арциз.
— Починали з нуля. Спочатку було важко зрозуміти, в якому форматі повинен функціонувати ЦНАП, але було чітке розуміння того, що така структура однозначно потрібна, щоб мешканці могли звернутися і отримати якісну послугу в одному місці, не витрачаючи при цьому час на численні бюрократичні процедури. Спочатку ЦНАП пропонував невеликий перелік послуг, зокрема, це були послуги, які на той час надавали дозвільні центри. Поступово нам передали паспортні послуги, земельні. На сьогоднішній день наш ЦНАП надає 258 адміністративних послуг.

— Які з них користуються найбільшою популярністю?
— Якщо обрати п’ятірку найбільш затребуваних послуг, то це:
1 місце – реєстрації нерухомого майна та його обтяження ( у 2022 році їх було надано 4 552, що побило усі рекорди). 2 місце займають послуги з реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання. 3 місце – послуги реєстрації юридичних та фізичних осіб. На 4-му місці послуги соціального захисту. Найзатребуванішою з них була і залишається послуга з оформлення субсидій. 5 місце – послуги з видачі посвідчень багатодітним родинам, земельні послуги, послуги Держпродспоживслужби, екологічні послуги.

— З чого починається ваш робочий день?
— Робочий день починається в коридорі (посміхається). Тільки-но заходиш до ЦНАПу – тебе зустрічає черга людей, і кожному треба приділити увагу, зрозуміти, з якою проблемою прийшла людина і куди її направляти далі. А на електронній пошті вже очікує ціла купа листів з департаменту цифровізації. Звітуємо щодня. Навантаження колосальне, але працюємо злагоджено. Усі взаємопов’язані. Усі професіонали своєї справи. І якщо когось немає на місці, це одразу відчувається.

— Якими якостями повинен володіти працівник ЦНАПу?
— Завжди кажу, що адміністратори ЦНАПу – це універсальні солдати, люди різноспрямовані. Ми надаємо дуже широкий спектр послуг, тому я і мої колеги повинні мати гарне знання законодавства, добре орієнтуватися у сфері юриспруденції. Звичайно, все змінюється – що мало законність учора, сьогодні може бути неправомірним і вимагає певних поправок. Тому ми багато вчимося, проходимо різноманітні курси підвищення кваліфікації. Навчання дає можливість максимально допомогти клієнту. Окрім цього, проходимо й психологічні тренінги, зокрема, від проєкту «Просто», котрі допомагають не «вигоріти» на роботі.

— 2021 року ЦНАП змінив підпорядкування. Чи вплинуло на ваш фронт робіт впровадження адміністративної реформи?
— Після формування громади у нас збільшився перелік адміністративних послуг, які ми наразі можемо надати клієнтам. Наприклад, у нас є такі послуги, які в інших громадах не надаються. Тому до нас часто звертаються мешканці інших громад. Наприклад, наш реєстратор Сніжана Бессараб обслуговує ще й Теплицьку та Павлівську громади. Також для отримання необхідної послуги до нас часто звертаються люди з інших міст Одеської області. Там великі черги і процес займає багато часу, а у нас можна швидко отримати допомогу чи консультацію з проблемного питання.
Алгоритм ефективної роботи ми виробили давно. По-перше, ми уважно слухаємо клієнта, з його слів намагаємося максимально точно зрозуміти, що йому потрібно. До нас приходить дуже багато різних людей, і хтось може конкретно сформулювати своє питання, а хтось – ні. По-друге, ми докладно вивчаємо питання людини. По-третє, пропонуємо єдино правильний та оптимальний шлях вирішення проблеми.

— З якими проблемами найчастіше стикаєтеся у своїй роботі?
— Проблема у нестачі часу. Особливо це відчувалося, коли в нашому ЦНАПі впроваджували програму «Вулик». Програма була не до кінця розроблена, працювала повільно. Ми втрачали час: замість 10 хвилин на обслуговування людини витрачали мінімум 20-30, а кожна хвилина у нашій роботі дорога. Тоді було, знаєте, таке відчуття, що день закінчився, а тобі шкода, що він закінчився, хочеться, щоб продовжився, бо ми не встигли зробити більше. Хоча таке відчуття і зараз частенько буває.

– 2022 рік – яким він був для вас?
– Тяжкий рік. Страшний рік. 24 лютого для нас був кошмаром. Враз перестало працювати все: всі реєстри, всі програми. Люди приходять, а нічого не працює. Була паніка. Найскладніше було заспокоїти людей, обнадіяти, що незабаром усе запрацює і вони знову зможуть скористатися послугами Центру.
Другим складним моментом була видача довідок ВПО. Коли в березні до нашої громади почали приїжджати люди з окупованих територій, ми були першими, до кого вони зверталися. Люди були налякані, у чому були, в тому й приїхали, хтось без документів, хтось без паспорта. Ми намагалися допомогти кожному: відновлювали документи через «Дію», допомагали з житлом, направляли до волонтерського центру, де вони могли отримати гуманітарну допомогу. Виходили навіть вночі відпрацьовувати.
А згодом почали підключати реєстри, і робота закипіла. Окрім основних обов’язків, багато співпрацювали з благодійними фондами. Приймали людей, формували списки, допомагали благодійникам видавати гуманітарну допомогу.
Прийшло усвідомлення: коли є робота, ти розумієш, що ти приносиш користь іншим, і вже від цього отримуєш задоволення.

– Як працюєте в умовах відключення світла?
– Керівництво громади надало нам генератор, тому ми можемо працювати безперебійно навіть при довготривалих відключеннях світла.

— І наостанок поділіться, будь ласка, своїми бажаннями та мріями.
— Хочеться миру та спокою. Щоб наші діти були захищеними, щоб люди до нас приходили усміхненими, а не наляканими та засмученими. А ще мрія – щоб у нас був такий ЦНАП, куди людина змогла б прийти і отримати абсолютно усі послуги за одне відвідування. І оскільки у планах Міністерства цифрової трансформації розширення ЦНАПів, сподіваємося, що наша мрія скоро збудеться!