Порти Дунаю працюють на максимальній потужності, але протягом року планується низка заходів для збільшення обсягів перевалки
Обсяги перевалки вантажів українськими портами Дунаю до кінця 2023 року можуть зрости щонайменше до 20 млн т порівняно з 16 млн т у попередньому році. Це на 25% більше у порівнянні з 2022 роком та втричі більше довоєнного рівня, прогнозує міністр розвитку громад, територій та інфраструктури України Олександр Кубраков, передає «ГМК-Центр».
«Попри те, що сьогодні порти Ізмаїл, Рені та Усть-Дунайськ задіяли майже всі наявні потужності для перевалки вантажів, потенціал для подальшого розвитку є. Зокрема, модернізація та оновлення інфраструктури портів, залучення інвестицій для будівництва нових терміналів та днопоглибоення. Потреба в інвестиціях складає більше ніж $120 млн», – зазначив він.
За його словами, під час візиту на Одещину спільно з послом США Бріджит Брінк, директором Місії USAID в Україні Джеймсом Хоупом, гендиректором Секретаріату Дунайської Комісії Манфредом Зайтцем та представником гендиректорату мобільності та транспорту Єврокомісії Аланом Бароном, міжнародні партнери дали чіткий сигнал щодо готовності інвестувати в порти Дунайського регіону.
Нині в портах Дунаю вже розпочали експлуатацію понад 20 нових морських терміналів. Також опрацьовані нові технології перевантаження з використанням плавкранів, мобільних перевантажувачів, ліхтерів, суден-накопичувачів у якості плавучих складів, інших засобів. Побудовані нові тимчасові склади, обладнані ваги, лабораторії тощо.
Минулоріч відновлене залізничне сполучення на дільниці Басарабяска – Березино, якою вантажі можуть відносно швидко дістатись портів. Продовжуються роботи над сполученням пункту Джурджулешти на україно-молдовському кордоні та румунського порту Галац.
«Усе це дозволило минулого року перевалити понад 16 млн т вантажів. Це втричі більше, ніж довоєнний максимум. У поточному році ми плануємо обробити щонайменше 20 млн т через річку Дунай», – констатував Кубраков.