Поступовими кроками – до ЄС: залізничну колію європейського стандарту пропонують укласти між Одещиною та Молдовою

13:36, 17 июля 2023

Головна перешкода ефективному залізничному сполученню України з країнами ЄС – це різна ширина залізничних колій. Над цим проблемним питанням невпинно працює Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України. Маємо перші кроки до розгортання європейської колії на ключових лініях сполучення з країнами ЄС та Молдовою.

Європейська Комісія та Європейський інвестиційний банк (ЄІБ) опублікували дослідження, в якому пропонує подальші напрямки розширення європейської залізничної колії. Зокрема, пропонується розвивати сполучення євроколією між Кишиневом і Одесою, повідомляє “Бессарабія INFORM” з посиланням на інформацію профільного українського міністерства.

“Дослідження рекомендує будівництво на території України та Молдови магістральної мережі європейських стандартних колій (1435 мм) у поєднанні та взаємодії з існуючою в країнах мережею ширококолійних залізниць (1520 мм)”, – сказано в пресрелізі міністерства.

Зазначимо, що дослідження “Стратегія ЄС інтеграції залізничних систем України та Молдови” було виконано технічною консультативною службою ЄІБ JASPERS, в рамках плану дій “Шляхів солідарності Україна – ЄС”.

На думку його авторів, мережа європейських колій в Україні та Молдові дозволить зміцнити інтеграцію в ЄС, посилити транскордонні зв’язки, покращуючи соціальну згуртованість та стимулювати економічний розвиток.

“Кінцева мета полягає в тому, щоб розвинути мережу європейської колії всередині України, з’єднавши найбільші населені пункти та нові промислові та економічні центри з країнами ЄС. Це в свою чергу сприятиме кращій логістиці товарів та матиме позитивний вплив на пасажирські перевезення між Україною та Європейським Союзом”, – зазначив віце-прем’єр-міністр з відновлення України – Міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков.

Першочерговими кроками мають стати запровадження залізничного сполучення євроколією – 1435 мм – між і Краків/Катовіце (Польща) та Львовом (Україна), а також Ясами (Румунія) та Кишиневом (Молдова).

Водночас, в дослідженні пропонуються подальші напрямки розширення. Наприклад, для Молдови пропонується розвивати передусім сполучення євроколією між Кишиневом і Одесою. Наступна ділянка, яку буде оцінено для трансформації/розширення до 1435 мм у майбутньому, це Басарабяска – Джурджулешти, для доступу до портів Галац і Константа в Румунії.

“Поширення стандартної колії європейської залізничної мережі на Україну та Молдову сприятиме руху товарів та послуг, допомагаючи обом країнам швидше інтегруватися в ринок ЄС та прискорюючи післявоєнне відновлення України. Розвиток сучасного транспортного сполучення – це наш спосіб сприяти економічному зростанню регіону та надавати постійну підтримку Україні та Молдові на їхньому шляху до інтеграції в ЄС”, – прокоментувала віце-президентка ЄІБ Тереза Червінська, яка відповідає за діяльність банку в Україні та Молдові.