Основною загрозою для експорту зерна з України залишаються міни, що дрейфують у Чорному морі.
Про це йдеться у матеріалі Associated Press.
Судновласники оцінюють ризики та не поспішають вивозити зерно. Є у них питання і щодо механізму реалізації підписаних у Туреччині угод.
AP підрахували, що для вивезення 20 млн тонн зерна за 120 днів потрібно 4-5 великих суховантажів на день, але, судячи з атаки на одеський порт, велика ймовірність, що все піде не так.
“Судноплавні компанії не поспішають вивозити мільйони тонн зерна, яке застрягло в Україні, незважаючи на проривну угоду щодо забезпечення безпечних коридорів через Чорне море. Це пов’язано з тим, що у водах дрейфують вибухонебезпечні міни, судновласники оцінюють ризики, і багато хто все ще має питання щодо того, як розвиватиметься угода. Складності угоди призвели до повільного та обережного початку, але вона діє лише протягом 120 днів, а годинник почав цокати минулого тижня”, – ідеться у матеріалі Associated Press.
Крім мінних полів, у Міжнародній палаті судноплавства (ICS) вбачають проблему у гарантуванні безпеки екіпажів, які налічують при перевезенні подібних вантажів 20-25 осіб. Є припущення, що забезпечуватимуть військові ризики морські страховики