Уряд Норвегії ухвалив рішення про передачу Україні 12 двовагонних дизель-поїздів, які були збудовані у середині 1980-х.
На додачу до вже наданих Україні Норвегією 32 мостів додатково прийняте рішення про передачу також 12 дизель-поїздів. Ця поставка має відбуватися за офіційним запитом “Укрзалізниці”, який, відповідно, буде поданий за кілька днів.
Це двовагонні дизель-поїзди моделі Norske tog Class 92, які були побудовані німецькою компанією Duewag для державних залізниць Норвегії (NSB) у 1984 і 1985 роках у кількості 15 одиниць. Вони мають по 168 місць та розраховані на швидкість до 140 км/год. У Норвегії їх планувалося вивести з експлуатації у зв’язку з електрифікацією ліній.
“Напевно, до літа ми можемо відправити чотири з них, а протягом року, можливо, ще вісім”, — розповів міністр транспорту Норвегії Йон-Івар Нюгорд Ап.
За його словами, потяги можуть використовувати для перевезення гуманітарної допомоги.
На підготовку до роботи та безпосередньо перевезення Норвегія може витратити 10–12 млн норвезьких крон (приблизно 1 млн доларів). Можливо, в цю суму також буде закладено переобладнання поїздів з колії 1435 мм на колію 1520 мм. Або вони можуть використовуватися на прикордонних міжнародних маршрутах на ділянках, де на територію України заходить європейська колія.
До кінця тижня на на кордоні України та Польщі мала відбутися зустріч міністрів транспорту. Зокрема, норвезький глава інфраструктурного відомства мав зустрітися з українським колегою.