В Арцизькій громаді підбили підсумки активного впровадження STEM-освіти в освітній процес

10:28, 08 апреля 2024

Протягом останніх років в Україні спостерігається значний прогрес у розвитку комп’ютерних технологій, ІТ-сфери, нанотехнологій та робототехніки. Це є важливою передумовою для реформування та розвитку освіти, що відповідає сучасним суспільним вимогам.

Технологізація різних галузей громадської діяльності потребує від держави створення сприятливих умов для підготовки кваліфікованих кадрів.
Прогнозується, що через кілька років найбільш популярними професіями стануть інженер, програміст, аналітик, технік у сфері робототехніки та інші, що вимагатимуть знань з областей ІТ, біо- та нанотехнологій. Ці напрями навчання охоплюють STEM-освіту.
STEAM – це універсальний практико-орієнтований підхід, який дозволяє учням справлятися з завданнями будь-якої складності, одночасно отримуючи практичну реалізацію своїх знань.
Протягом двох місяців у всіх школах Арцизької громади впровадилися елементи STEM-освіти, реалізовуючи заплановані проєкти.
 5 березня, в межах підбиття підсумків реалізації проєкту, у великій залі Арцизької міської ради відбулася науково-практична конференція «STEAM-освіта: від ідеї до втілення», у якій узяли участь близько 100 освітян з громади – вчителі, науковці, методисти та керівники освітніх закладів.
Конференція включала три панельні дискусії: «STEAM-освіта – школа життєвої компетентності»,
«Від SТЕАM-уроку до SТЕАM-проєкту»,
«Нові горизонти SТЕАM-освіти».
У перервах між дискусіями учасники знайомилися з роботами учнів, які були виконані з використанням SТЕАM-технологій.
Так, учні Арцизької школи №5 презентували проєкт «Розумний будинок» у вигляді мініатюрного будинку, де створено екосистему пристроїв, якими можна керувати через Інтернет, а учні Надеждівської школи презентували проєкт будинку, електропостачання якого повністю забезпечено з альтернативних джерел.
Також на виставці було презентовано досягнення школярів у робототехниці, дегоконструюванні, 3-D моделюванні та ін.
Під час дискусій було відзначено, що на сучасному етапі українська освіта потребує змін, спрямованих на розвиток творчого мислення та інноваційного підходу. Окрім того, підкреслювалося, що дуже важливо не лише отримати результат, а й пройти шлях до його досягнення, розвиваючи творчість та системну діяльність.
Завершуючи конференцію, модератори нагадали присутнім представникам освітньої галузі, що важливий не лише результат, а й процес і можливості, які будуть реалізовані, та побажали учасникам заходу успіхів у впровадженні SТЕАM-освіти в їхній педагогічній діяльності.