Про зміни в земельній сфері під час дії воєнного стану та його вплив на роботу відділу комунальної власності, земельних відносин та екологічних питань Арцизької міської ради розповів його головний спеціаліст Олександр Харченко.
Які зміни відбулися в земельній сфері з початку введення воєнного стану?
– З початку введення у нашій державі військового стану в земельній сфері відбулися значні зміни – прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану».
Відповідно до цього Закону, міським, сільським, а також органам, наділеним правом надавати земельні ділянки в приватну власність, було заборонено передачу земельних ділянок у приватну власність. Також було заборонено надання дозволів з метою такої передачі.
Цим же законом заборонено формування земельних ділянок сільськогосподарського призначення. У зв’язку з цим люди, які мали рішення або дозволи на розробку відповідної документації, не можуть зараз оформити свої земельні ділянки і передати їх офіційно в оренду.
Даний закон був прийнятий для того, щоб забезпечити продуктову безпеку України. Так, він дозволяє лише передачу в оренду земельних ділянок сільськогосподарського призначення строком на 1 рік підприємцям, фізичним особам, які мають можливість вирощувати сільськогосподарську продукцію та забезпечувати країну продуктами харчування.
Як воєнний стан вплинув на роботу відділу земельних відносин?
– У зв’язку із введенням воєнного стану були відключені всі реєстри, в тому числі публічна кадастрова карта, заборонено доступ до всіх інших реєстрів, які раніше ми використовували для забезпечення роботи, і стало дуже складно отримувати актуальну інформацію щодо змін у землях нашої громади. Також виникла складність у тому, що громадяни звертаються по затвердження своєї документації для оформлення земельних ділянок, які знаходяться в їх приватній власності, але деякі документи потребують доробки. Але через вище названі обмеження спеціалісти нашого відділу не можуть надати рішення про надання ділянок у приватну власність. В такій ситуації потрібно чекати або законодавчих змін, або завершення воєнного стану.
Як зараз працює відділ комунальної власності, земельних відносин та екологічних питань Арцизької міської ради?
– Незважаючи на те, що працювати стало складніше, відділ все одно не припиняє виконувати свої обов’язки. Ми завжди надаємо консультації людям. Тому, якщо є проблеми з земельними питаннями чи потрібні роз’яснення, кожен може звернутися до нашого відділу, ми завжди радо допоможемо. Адреса нашого відділу: м. Арциз, вул. Соборна, 46, 2-й поверх.