Бджолярка з Арцизької громади створює авторську медову продукцію, відому на всю Бессарабію

14:33, 19 августа 2024

На нещодавньому форумі «Крафтовий бізнес Одещини», який відбувся 9 серпня в Одесі, була представлена продукція бджолярки Марини Пальчук  із Арцизької громади. Про це розповідає пресслужба  Арцизької міської ради.

Натхненна традиціями та сучасними ідеями, вже багато років вона створює авторську медову продукцію. Окрім того, що захоплення «солодкою справою» дає змогу отримувати додатковий заробіток, воно приносить ще й дещо важливіше за гроші – задоволення для душі.

Наші колеги з Арциза поспілкувалися з пані Мариною, яка охоче розповіла не лише про секрети своєї професії, а й про власний шлях у медовому бізнесі, бачення майбутнього та поділилася враженнями від участі у форумі крафтарів.

«Бджільництвом займається не одне покоління нашої родини. Почалося все з прадіда, потім мій дідусь займався медом, потім мої батьки, а тепер і я з сином та молодшим братом та сестрою. Уся наша родина, від батька до онуків, задіяна у різноманітних процесах бджолярства: від догляду за бджолами (розмноження та профілактика від шкідників), ремонту та встановлення вуликів, висадки медоносних рослин, викачки меду та підготовки до зимівлі сімей до звітування перед податковою, закупівлі тари, реклами, налагодження збуту та доставки споживачеві ароматного та корисного натурального продукту.

Сьогодні ми маємо вже 50 вуликів, а наша пасіка знаходиться у селі  Новоселівка Арцизької громади», – каже пані Марина.

Окрім меду, родина Пальчук виготовляє прополіс, пилок та віск. Зокрема, останній має високий попит у хендмейд-майстрів, які з натурального воску виготовляють свічки.

Серед постійних покупців медової продукції не лише друзі та знайомі Марини та її батьків, а й місцеві мешканці та жителі сусідніх громад. Останнім часом про крафтовий бізнес родини дізнаються все більше людей.

«Їхня реакція найцінніша, бо чужа людина тобі точно скаже правду, чи їй сподобалося. Вона не буде нахвалювати продукт просто так, бо не зацікавлена в цьому. Позитивні коментарі від нових покупців для мене – велика радість», –  зізнається бджолярка.

Марина і сама, як бджілка, постійно розвиває потужності свого виробництва. Минулого року спробувала подати заявку на грант і отримала підтримку від французької організації АCTED.

«Для нас ця підтримка виявилася дуже доречною. Минулого року через теплу осінь у нас загинуло багато бджіл. Завдяки грантовим коштам ми змогли відновити пасіку: закупили нові вулики, у Кілії придбали бджолопакети “Карпаток” (карпатська бджола, карпатка — підвид бджоли медоносної, аборигенна порода, поширена на підніжжях і в гірських районах Карпат. Штучним розселенням поширилась і в інші області України). У нашому кліматі вони почуваються добре. Навесні ми заселили вулики цими бджілками, а влітку вже качали перший мед. До речі, на форум в Одесі ми повезли продукцію, яку отримали саме після викачки меду від карпаток», – зазначає пані Марина.

Варто нагадати, що форум “Крафтовий бізнес Одещини” організовувала Одеська обласна військова адміністрація за спонсорської підтримки “Укрсиббанку” та компанії “Lifecell”. У рамках державної програми “Зроблено в Україні”, ініційованої президентом Володимиром Зеленським, форум зібрав 58 крафтових виробників з усієї області. Вони продемонстрували свої найкращі продукти та товари. На форумі пані Марина була єдиною представницею крафтарів з Арцизької громади.

«Ми вперше брали участь у такому заході, і хотілося не лише представити себе, свою продукцію, а й познайомитися з іншими крафтарями, оцінити свій рівень у професійному середовищі. Зізнаюся, я була дуже вражена кількістю крафтарів на Одещині», – підкреслила підприємиця.

Окрім гастронасолоди, форум став чудовим майданчиком для знайомства і співпраці. Торговельні мережі, представники ресторанного й туристичного бізнесу мали змогу професійно поспілкуватися та відкрити для себе нові можливості для співпраці.

«До форуму в мене була ідея спробувати налагодити співпрацю з торговельними мережами. Але вже під час дискусійної панелі з представниками деяких великих торговельних мереж, зрозуміла, що потрібно розвиватися локально. Зараз активно набирають популярності гастротури, що дають змогу відвідати місцеві виробництва: кондитерську фабрику, пасіку, крафтову пивоварню, маленький молочний чи ковбасний цех та ресторанчик при ньому, де з продукції, що випускається на фабриці або в цеху, готується якась делікатесна страва. Дуже хотілося б створити свій невеличкий осередок, куди б мали змогу приїхати туристи з інших областей, прогулятися пасікою, скуштувати меду та збагатитися новими враженнями. Сьогодні люди все більше цінують натуральні продукти і хочуть знати їхнє походження. Тому я бачу великий потенціал у розвитку цього напрямку, особливо з огляду на зростаючий інтерес до екотуризму та локальних гастрономічних подорожей. Але це потребує чималих зусиль і вкладень, тому свої ідеї ми будемо реалізовувати поступово. Головне — не зупинятися і постійно рухатися вперед», – зауважила бджолярка.

Пристрасть до своєї справи відчувається у кожному слові пані Марини. Тим, хто лише розпочинає свій шлях у крафтовому бізнесі, вона радить не боятися експериментувати і втілювати свої мрії у життя.

«Крафтовий бізнес — це не лише про продукт, це про історію, яку ви розповідаєте через свою працю. Важливо вірити в себе і свою справу, тоді й люди це відчують і підтримають», – наостанок порадила своїм колегам пані Марина.